Dieta na cellulit i inne domowe metody walki ze schorzeniem

dieta na cellulit

W obecnych czasach dążenie do idealnego ciała jest czymś powszechnym i naturalnym. Każda kobieta chce wyglądać pięknie i nie wstydzić się swojego ciała. Dlatego olśniewamy wszystkich w długich sukniach i szpilkach, ale problem pojawia się, gdy chcemy w upalny wakacyjny dzień wyjść na plażę w bikini. Wtedy dostrzegamy w sobie wszystkie niedoskonałości i cały czar pryska. Nie jest to może temat rozmów przy kawie, ale prawda jest taka, że cellulit to problem niemal każdej kobiety, niezależnie od wieku. Może dotyczyć zarówno nastolatki, jak i dojrzałej i starszej kobiety. Istnieje wiele sposobów na walkę z tym problemem. Zanim jednak sięgniemy po radykalne środki, warto zastanowić się jak wpływa na cellulit dieta.

Odpowiednia dietetyka na cellulit pozwoli w krótkim czasie go znacznie zredukować

Czy naprawdę istnieją pokonujące cellulit domowe sposoby? Oczywiście, że tak! Powszechnie znane jest stwierdzenie “Jesteś tym, co jesz”. Dlaczego więc nie jeść więcej soczystych owoców i warzyw zamiast kurczaków z pomarszczoną, tłustą skórką? Powinnyśmy dobrze zastanowić się, czy w naszej diecie jest wystarczająco dużo produktów, które zawierają witaminy i składniki mineralne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszej skóry.

Na uporczywy cellulit – domowe sposoby naszych mam

  1. Skóra to największy narząd ciała, dlatego zadbanie o jej prawidłowe funkcjonowanie nie jest łatwe. Zdrowie całego organizmu zależy od trybu i sposobu życia, a ten zależy w głównej mierze od odżywiania. Przede wszystkim jedz! Nie stosuj diet głodowych! Nie ograniczaj radykalnie kalorii, jeżeli nie konsultowałaś tego z dietetykiem! Zbyt mała ilość kalorii dostarczanych codziennie może powodować, że twój organizm zacznie magazynować tkankę tłuszczową, bo nauczy się, że musi “zrobić zapasy” na ciężkie czasy.
  2. Unikaj solonych potraw – mogą one powodować gromadzenie się wody w organizmie, przez co skóra będzie wyglądać niekorzystnie – pojawią się rozstępy i znienawidzony cellulit.
    Jedz 4-5 małych posiłków dziennie. Ostatni z nich spożywaj 2-3 godziny przed snem, ale nie wcześniej. Pozwoli ci to uniknąć wieczornych napadów głodu i ochoty na słodycze.
  3. Wyeliminuj z diety tłuste i smażone potrawy – oczywiście w granicach rozsądku! Nie odmawiaj sobie wszystkiego!
  4. Jedz owoce i warzywa! Tego chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. Są one skarbnicą wszystkiego, co jest nam potrzebne i niezbędne. Po co więc wydawać krocie na urządzenia masujące, skoro można po prostu włączyć do swojej diety, to czego tak bardzo potrzebuje nasza skóra, a kosztuje dosłownie grosze?
  5. Stosuj zioła na cellulit – przede wszystkim bluszcz, koper i mniszek.
  6. Ćwicz regularnie! Doskonały na cellulit nie jest powszechnie stosowany trening cardio, a trening siłowy! Bez obaw, nie staniesz się od razu umięśnioną atletką. Ćwicząc na siłowni z ciężarkami jedynie poprawisz jędrność skóry – ciało stanie się bardziej napięte i nabierze kształtów. Nie martw się – masa mięśniowa u kobiet buduje się wolno. Nasza fizjologia uniemożliwia duży przyrost mięśniowy bez odżywek i innych wspomagaczy.
  7. Ciesz się życiem! Właściwe nastawienie to podstawa, pamiętaj o tym. Regularne ćwiczenia i dieta pomogą zwalczyć cellulit, ale to wymaga czasu. Postaraj się więc zaakceptować własne ciało.

Kiedy same nie dajemy rady – pomoże niezawodny krem Cellutix

Nie można nie docenić tego, jak wpływają ćwiczenia i dieta na cellulit na udach bądź brzuchu. Nieco większy problem może pojawić się jednak przy innych partiach ciała, które trudniej “wyćwiczyć”. W tym przypadku można skorzystać z profesjonalnej pomocy – specjalnych preparatów na “pomarańczową skórkę”. Znajduje się wśród nich wiele kremów, m.in. znany i polecany krem Cellutix. Skuteczność tej terapii potwierdzona jest przez naukowców i daje szybkie efekty. Jednocześnie jest oczywiście nieszkodliwa dla zdrowia całego organizmu.

Bibliografia

  1. Cellulit jaka strategia?; Chardonneau J.M.; Cabines, 2010, 38, 34–36
  2. Cellulite: an evidence-based review
  3. Kosmetologia i farmakologia skóry; Martini M.C., Placek W.; PZWL, Warszawa 2007, 300–308
  4. Naturalne sposoby zwalczania cellulitu; Casademunt J.; Bellona, Warszawa 2007, 148

8 Odpowiedzi do Dieta na cellulit i inne domowe metody walki ze schorzeniem

  1. lidka pisze:

    Mi się wydaje, że te domowe metody tj. domowe mieszkanki itd. nie są takie skuteczne, jak kremy, które mają już prawdziwe ekstrakty, które pewnie lepiej działają.

  2. Pinky pisze:

    Potwierdzam! Trening siłowy jest naprawdę pogromcą cellulitu! Dosłownie parę godzinek spędzonych na siłce i już jest o połowę mniejszy!

  3. JJ pisze:

    Jak się pije za dużo alkoholu to niestety organizm gromadzi też dużo wody. :/ Cellulit wodny murowany.

  4. Paullson pisze:

    A próbował ktoś Cellutix? Wiele osób go poleca, chciałabym poczytać o nim jakieś opinie.

    • Pippe pisze:

      Naprawdę wystarczy wygooglować. 😛
      Sama mogę powiedzieć, że używam go od mniej więcej miesiąca i efekty są naprawdę dobre. Ale oczywiście ćwiczę, pilnuję diety. To wszystko pozwala na świetne rezultaty.

      • Pamelka pisze:

        Nie ma co się oszukiwać, że jednostronne działanie przyniesie efekty. Trzeba dbać o siebie kompleksowo, dlatego też zamówiłam dzisiaj ten kremik. Liczę na super efekty. (:

  5. vitabelle pisze:

    Pomocy! Odkąd schudłam 25 kilo to moja skóra nie jest elastyczna i jędrna. Cellulit nadal mam. Myślicie, że ten krem pomógłby mi poprawić wygląd mojej skóry? :/

  6. selenka96 pisze:

    Drogie dziewczyny, z chęcią obejrzałabym jakieś zdjęcia przed i po użyciu Cellutixu. Czy ktoś ma taką małą “dokumentację”? :*

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *