Masz cellulit? Ćwiczenia pomogą go zredukować!

cellulit ćwiczenia

Cellulit to przypadłość, z którym boryka się wiele kobiet. Jest to tak zwana pomarańczowa skórka, czyli tkanka tłuszczowa, która nierównomiernie nagromadza się na różnych partiach ciała. Najczęstszym miejscem jej występowania to przede wszystkim uda, pośladki, brzuch. Niekiedy możemy spotkać ją także na ramionach albo na łydkach. Z cellulitem można walczyć w różnoraki sposób zaczynając od peelingów kończąc po specjalistyczne masaże, jednakże najlepszym i prawdopodobnie najszybszym sposobem są ćwiczenia na poszczególne partie ciała.

W redukcji cellulitu ćwiczenia są pomocne!

Przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na nasze możliwości, jednakże najważniejsza jest systematyczność. Dzięki regularnym ćwiczeniom wysmuklimy swoje nogi, poprawimy ich wygląd oraz jędrność pośladków, a cellulit stanie się praktycznie niewidoczny.

Bieganie na cellulit jest niezastąpione!

Bieganie będzie najlepszym rozwiązaniem dla początkujących sportowców. Poprawi ono naszą wydolność oraz przygotuje nas do treningu siłowego, który także będzie dla nas konieczny, aby zwalczyć ten uciążliwy problem jakim jest cellulit. Ćwiczenia te wprawdzie nie należą do najprostszych, a ich wykonywanie będzie wymagało od nas dokładności oraz systematyczności. Jednakże dzięki naszemu zaangażowaniu rezultaty będziemy mogły zauważyć już po kilku tygodniach.

Przysiady na cellulit – czyli najbardziej uniwersalne ćwiczenie

Pozwolą nam pozbyć się nadmiernie zgromadzonej tkanki tłuszczowej oraz zakamuflują naszą tzw. pomarańczową skórkę. Są to ćwiczenia, które w wykonaniu są niezmiernie proste, jednak jeżeli szybko chcemy uzyskać pierwsze efekty musimy je wykonywać starannie oraz pamiętać o regularności. Najlepiej każdego dnia wykonywać po kilka powtórzeń w miarę swoich możliwości, oraz stopniowo zwiększać obciążenie oraz ilość powtórzeń, bowiem dla lepszych rezultatów, każdy trening należy wykonywać inaczej niż poprzedni. Podczas przysiadów możemy dodatkowo wykonywać ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach i nieco je wzbogacić.

Na cellulit na udach ćwiczenia dadzą szybkie rezultaty!

Jakie ćwiczenia na cellulit na udach i pupie wybrać? Doskonałym ćwiczeniem wysmuklającym te dwie partie ciała będą wypady skrzyżne do przodu i do tyłu, które ujędrnią nie tylko nasze pośladki, ale także pozbędziemy się zbędnej tkanki tłuszczowej i nie będzie już nam straszny cellulit na udach Ćwiczenia wyżej opisane to tylko niewielka część tych, które mogą pomóc nam pozbyć się pomarańczowej skórki na naszym ciele. Dla lepszego rezultatu możemy je wykonywać także z niewielkim obciążeniem, oczywiście dopasowanym do naszych możliwości.

W treningu zawsze najważniejsza jest systematyczność oraz zaangażowanie.

Bez tego nie osiągniemy wymarzonych rezultatów, a tylko możemy stracić cenny czas. Jeżeli trening wolimy wykonywać w domu warto jest przeczytać poradnik na ten temat, aby wiedzieć jak prawidłowo wykonywać poszczególne ćwiczenia i nie zrobić sobie krzywdy. Z pewnością jesteśmy w stanie poświęcić chociażby godzinkę każdego dnia na te proste, a wręcz przyjemne ćwiczenia wysmuklające nasze ciało. Warto jest także wzbogacić walkę z cellulitem peelingami skóry, które niewątpliwie pomogą nam pozbyć się uciążliwej tkanki tłuszczowej.

Bibliografia

  1. Modelowanie sylwetki; Katz B.E., Sadick N.S.; Elsevier Urban & Partner, Wrocław, 2011
  2. Combatting Cellulite; Violetta Schuba; Meyer & Meyer Verlag, 2001; ISBN: 1841260320, 9781841260327

7 Odpowiedzi do Masz cellulit? Ćwiczenia pomogą go zredukować!

  1. Paune napisał(a):

    Szkoda, że nie daliście żadnego filmiku albo zdjęć, bo czasami ciężko sobie te ćwiczenia tak wyobrazić.

  2. aneczka napisał(a):

    A myślicie, że jak będę ćwiczyła dwa razy w tygodniu po godzince to coś mi to da? Powinnam na początku z obciążeniem, czy bez?

    • majka@ napisał(a):

      Na początku najlepiej bez obciążenia albo z naprawdę niewielkim, żebyś nie zrobiła sobie krzywdy. W miarę rozwijania sprawności można coś z ciężarków sobie dorzucić. Btw. optymalnie byłoby ćwiczyć co drugi dzień. (:

  3. majka@ napisał(a):

    Hip thrusty są fajne na pupę, bo nie rozbudowują ud tak jak przysiady. ^^

  4. krakowianka napisał(a):

    Ćwiczenia ćwiczeniami, ale dobrze też jest używać jakiegoś kremu na cellulit, żeby nawilżyć skórę i poprawić w uporczywych miejscach krążenie. 🙂

    • róża napisał(a):

      Wydawało mi się zawsze, że kremy to nic nie dają. Tak jak nie ujędrniają biustów, tak nie likwidują cellulitu…

      • krakowianka napisał(a):

        Kremy jak najbardziej działają. Wprawdzie nie wiem, czy akurat na powiększanie biustu, ale na cellulit jak najbardziej. No tylko nie warto kupować tych drogeryjnych. One się do niczego nie nadają. Lepiej już zainwestować w coś bardziej profesjonalnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *